loading...
پایگاه سایبری حبل
محمدرسول اسمعیل پور بازدید : 341 یکشنبه 1393/06/30 نظرات (8)

متأُسفانه بخاطر سیاست های غلط و ترویج باورهای اشتباه و تزریق فرهنگ غرب در رگ پویای بدنه ملت، زادوولد در بین زوج ها بشدت کاهش یافته و همین امر باعث پیری جمعیت و ضربات جبران ناپذیری از جمله عدم رشد و توسعه اقتصادی، پیری و بی نشاطی جمعیت، آسیب های اخلاقی و تربیتی و ... را دربر خواهد داشت.

سهم قابل توجهی از کشورهای در حال پیر شدن را کشورهای اروپایی و آمریکایی تشکیل می دهند به گونه ای که از آسیا تنها کشورهای کره جنوبی، نیوزیلند، و سنگاپور در سال 2030 به جمع کشورهای پیر افزوده خواهند بود.

این خود نشان می دهد فرهنگی که عده ای به اصطلاح روشنفکر از غرب به نمایش می گذارند همان شیوه اشتباهیست که خود غربی ها گرفتار آن شده اند و در آن فرو رفته اند.

کوروش بجای سگ چهارتا بچه داشت ...

متأسفانه امروزه عده ای که ادعای روشنفکری هایشان گوش فلک را کر کرده است و مدام دم از نژاد آریایی و کوروش کبیر می زنند و بدان افتخار می کنند بجای روی آوردن به زادوولد، به نگهداری از حیوانات خانگی از جمله سگ می پردازند.

کوروش که بنیان‌ گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود و در بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد تمام تلاشش این بود تا نام ایران را زنده نگاه دارد و همیشه بدان عشق می ورزید تا جایی که گفته بود : فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد.

 اما جالب است بدانیم همان کوروش کبیر دارای چهار فرزند به نام های کمبوجیه دوم، آتوسا، بردیا و رکسانا (آرتیستونه) بود. پس تو ای کسی که خودت را یک ایرانی و طرفدار کوروش می دانی بخاطر همون کوروش جونت بجای سگ بازی به فکر زادوولد برای آینده بهتر کشورت باش.

منبع:معبرسایبری فندرسک

محمدرسول اسمعیل پور بازدید : 218 پنجشنبه 1392/11/10 نظرات (3)

\"مسجد.سبک

کوچه ها و محله ها مملو از خانه هاییست که فریاد میزنند سبک زندگی را. سبک زندگی ای که به خاطر هجمه ها و حمله های فرهنگی شدید و عجیب نیاز پیدا کرده به سنگری برای حفاظت از آن.
به اینجای حرفم که میرسم یاد کلام پیر جماران می افتم، مسجد سنگر است، سنگر ها را حفظ کنید.

مسجد محل حضور ملائک است، نیاز داریم گاهی تنمان به تن ملائک بخورد، بال فرشتگان قلبمان را نوازش دهد، نیاز داریم همه گرد هم جمع باشیم، خبر هم را بگیریم.

محمدرسول اسمعیل پور بازدید : 176 پنجشنبه 1392/10/26 نظرات (2)

خشم.مجتهدی تهرانی.حبل

آیت الله احمد مجتهدی تهرانی از علمای به نام و اساتید اخلاق بود که جلسات درس اخلاق ایشان همیشه مملو از حضور طلاب و جوانان علاقه‌مند بود. وی مهم‌ترین مباحث اخلاق را با زبانی ساده و قابل فهم بیان می‌کرد.

این استاد اخلاق در یکی از جلسات درس خود به شاگردان خود توصیه کردند:

«هر وقت غضب کردی، این غضبت را خاموش کنی. بعضی‌ها که عصبانی می‌شوند باید زود این غضبشان را خاموش کنند، نه اینکه برخورد تند بکنند. آقای بروجردی یک سال روزه گرفت چون یک‌بار عصبانی شد.
کظم الغیظ در قرآن هم آیه دارد «ولکاظمین الغیظ والعافین عن الناس والله یحب المحسنین» (سوره مبارکه آل عمران آیه۱۳۴) کظم الغیظ یعنی خشم خود را فرو خورد: غضب کرده، اما عکس‌العمل نشان ندهد.»

هر وقت عصبانی شدید فوراً یک خورده آب به صورتتان بزنید. یک چیزی هم یادتان می‌دهم. هر وقت عصبانی شدید دستتان را به دست یک برادری، عمویی، پدری بدهید اثر عجیبی دارد می‌گویند به یکی از ارحامت دستت را متصل کن تا متصل کردی عصبانیت خاموش می‌شود.»

منبع:سبک زندگی اسلامی

محمدرسول اسمعیل پور بازدید : 195 پنجشنبه 1392/10/26 نظرات (2)

ما در روایت داریم اگر برادر مؤمنی پشت سر برادر مؤمنش برای او دعا کند، این دعا سریع‌تر به اجابت می‌رسد تا او خودش برای خودش دعا کند. امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «سریع‏ترین دعایی که موفق به اجابت می‏شود، دعا برای برادر مؤمن در غیاب او است.» زیرا ما در روایات داریم با زبانی دعا کنید که با آن زبان معصیت نکرده‌‏اید. من از زبان شما معصیت نکرده‌ام؛ لذا اگر شما برای من دعا کنی، زودتر مستجاب می‌شود. ولی خودم نعوذبالله با زبانم معصیت کرده‏ام. همین آلودگی زبانم به معصیت موجب می‌شود اجابت دعای من کند شود.

قبل از دعا، پیش کش ببر!

پیامبر بزرگوار اسلام می‌فرمایند: «هرگاه خواستی دعا کنی و از خدا تقاضایی داشته باشی، قبل از آن یا نماز بخوان، یا صدقه بده، یا یک کار خیری انجام بده و یا ذکری بگو»
این روایت می‌خواهد بگوید وقتی تو از خدا تقاضا می‌کنی و چیزی از او می‌خواهی، قبل از آن بیا برای خدا یک کاری کن که روی تقاضا کردن از او را داشته باشی. یک کاری برای خدا، ِلله، انجام بده که رویت بشود از او درخواست کنی. به اصطلاح ران ملخی پیش کش ببر! مورچه هم برای حضرت سلیمان (علیه‌السلام) یک چیزی بُرد؛ حرف این است که بی معرفت نباش! بدتر از مورچه نباش! یک کار الهی انجام بده و بعد درخواستت را به زبان بیاور.

منبع:سبک زندگی اسلامی

محمدرسول اسمعیل پور بازدید : 169 دوشنبه 1392/10/16 نظرات (1)

دست کارگر.سبک زندگی

هنگامی که رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) از جنگ تبوک بازگشت، سعد انصاری به استقبال آن حضرت شتافت. پیامبر با او مصافحه کرد و چون زبری و خشنی دست های او را احساس کرد از کارگر انصاری پرسید: چرا دست هایت اینچنین کوفته و خشن است؟

سعد گفت: ای رسول خدا! با بیل و طناب کار می کنم و هزینه زندگی خانواده ام را تأمین می کنم،

پیامبر دست او را بوسید و فرمود: این دستی است که آتش جهنم به آن نخواهد رسید.

مفاتیح الحیات، ص ۵۱۹، بخش برتری کارگران

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 210
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 78
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 2,743
  • بازدید کلی : 102,188